Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

söndag 16 augusti 2009

Nåt bra sjukdomsnamn för det här?

Tourettes känner väl de flesta till, alltså ofrivilliga tics och att kasta ur sig fraser utan att eg. vilja det. Men finns det nåt namn för när man helt enkelt inte bara kan knipa käft?
Som när en resenär frågar mig: Ställer du in rullstolen i baksätet och jag svarar "Jag hade ju tänkt binda fast den i ett snöre efter bilen men bara för din skull så"
eller när jag efter 1½h väntan på biljett och äntligen fått den skriker "Äntligen" så alla hör. Eller när jag idag, finnandes mig själv helt ensam i garaget vid ICA Maxi utnyttjar min situation genom att vråla "RÄVA".


Bara tre små scener ur livet. Dagens låt är ingen höjdare så, utan mest bara ett exempel på att det gjordes fåniga videos även 1991. Boppers med Jeannies Coming back. Jo, ni får också se mannen med störst diskreptans mellan utseende och sångröst - Peter Jezewski!

Inga kommentarer: