Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

onsdag 5 maj 2010

facit§

Nä, nu orkar jag inte längre. Till nästa gång ska jag hitta på ett pris så kanske det lockar lite fler, men det är klart, fyra tappringar är bra det med. Först facit då.
1. Båda har skrivit en låt om transvestiter. Lolo med the Kinks och Balladen om hur Don Quixiote gick på en blåsning.
2. The Apache Indian
3. Jepp.
4. The Who
5. Härnösand
6. Klart man hittar den klassiska Eddie Meduza-låten på Spotify!
7. Kanske lite luddigt ställd. Det skulle vara grundämnena med näst högst och näst lägst nummer. Men jag ger rätt för högst också. Svaret är Helium och Ununseptum eller ununoctium
8. 1937
9. Ja, dom är till och med far och son.
10. Bearnaisesås med tomatpuré i.

Och det ger... 4 poäng till martin
7 poäng till Anna
4 poäng till anders och
2 till Johan. Du får rätt för den första, däremot inte för nian.

Alltså vinner ANNA! och det blir en fika nästa gång vi ses!

7 kommentarer:

Anna sa...

Woooohooo!!!! Jag är bäst!! Tackar och bockar för mitt pris, som jag gärna inkasserar nån gång i sommar kanske? Det är sällan jag har vägarna förbi Skövde, men du kanske är här oftare?

Evil Runar sa...

Nja... nog lika illa, men på måndag ska jag till götet för då springer Anna vårruset. Jag vete fan om vi hinner fika, men vi kanske kan ses i slottskogen?

John Thorsson sa...

Alltså... .det där var ett omöjligt quiz Markus!!
Måste börja läsa din blogg oftare!

Evil Runar sa...

Omöjligt? 7 av svaren finns på wikipedia, och resten hör till allmänbildningen!

Oa sa...

Jag tror bestämt att Cornelis har skrivit minst två låtar om transvestiter.

Anna sa...

Fan! Glömde kolla dina kommentarer! Men det hade inte gått ändå för jag har legat och sovit hela dagen eftersom jag jobbar natt i helgen. Kul när sommaren just har kommit. Inte.

Men för övrigt tycker jag att det är dags att uppdatera!

Evil Runar sa...

Det tycker jag med.