Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

onsdag 28 april 2010

nytt quiz dårå

Ja, som sagt...

1. Vad har Ray Davies i the Kinks och Cornelis Wreeswijk gemensamt?
2. vad heter gruppchefen på gaypolisen i överkalix? (I alla fall enligt killinggänget)
3. Är Sir Ian McKellen bög?
4. Om vi säger Pete, Roger, Keith och john, vilket klassiskt band snackar vi då om?
5. Var bor Elvis nuförtiden?
6. hittar du nåt om du säker på runke balle på spotify?
7. Vilka grundämnen har näst lägst resp. högst atomnummer?
8. NÄr föddes Saddam hussein?
9. Är Fredde Granberg, den bekante skitprogramsproducenten, och Ulf Granberg, den gamle fantomenredaktören släkt?
10. vad är en choronsås?

4 kommentarer:

Martin sa...

Nu blev jag ju lite tjurig för jag inte vann senast så vi försöker igen...

1. Dom är utlänningar
2. The Apache Indian
3. Ja
4. The Who
5. Brasilien tror jag, det är väl där alla som "dör" hamnar. Hitler bor väl också där?
6. Jag försöker inte ens, några snuskiga fetisher får du allt ha för dig själv.
7. Väte och Lawrencium
8. Han är väl någon sorts 40-talist
9. Nej
10. Bernaissås smaksatt med tomatpuré

Anna sa...

1 ?
2. Apache Indian
3. Ja
4. The who (kunde jag faktiskt själv)
5. Elvis lever - the king is still alive! Elvis lever och han bor i HÄRNÖSAND (den kunde jag, De lyckliga kompisarna)
6. Ja
7. Orkade inte
8. 1937
9. Ingen aning
10. bearnaise + tomatpuré

riksomengris sa...

1. De ÄR bägge
2. John Holmes
3. For his gaylovers to know, and for you to feel
4. PRKJ! eh... Who?
5. En lantgård på Gotland; jag har foto
6. Nä, men på cheggit.net
7. H och Öööööööööö
8. Ondska är evigt
9. Ja. De har dock inte legat med varann.
10.en hollandaise med tomatpuré/chilisås i. En del hävdar av det är en béarnaise fast utan körvel/persilja och dragon + tomatpurén. Vem har rätt? Troligen google.

Oa sa...

1. Båda har stundom fått för sig att syssla med musik.
2. Alarik Pricka. Alltså... Man kan ju inte heta The Apache Indian.
3. Ja.
4. The Beatles. Jag kan inte minnas att det har varit med några Roger och Keith i det bandet, men det känns ganska troligt att det vid något tillfälle fanns någon i publiken som hette så.
5. Area 51.
6. Din mamma.
7. Bubbelplast och våffelsmet.
8. Efter nio månader ungefär.
9. Ja, de är släkt med massor av människor.
10. Som en rullstensås fast utan rullstens och med chorons i stället.