Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

söndag 11 april 2010

Twitter som blogg

Låter nästan som twist till menuett, en gammal fin låt med Lasse Lönndahl. Om ni undrar över principen är det som att breakdanca till Vikingarna ungefär.

Det har varit barnfri helg, trasagig, fortbildningsdag på järnvägen och ett jävligt bra besök på Aspö. Och dessutom har jag rakat mig.

I ett tappert försök att provocera fram lite kommentarer ska ni här få ett quiz. Rätta svar kommer när jag tycker jag fått tillräckligt många.

1. Är dialogen i "Det våras för stumfilmen" genomgående på franska?
2. Vad betyder förkortningen MRO?
3. Vem har skrivit "Snabbköpskassörskan"?
4. Är Fredrik Wikingson Katolik?
5. Hur kommer man till Lill-jansplan?
6. Om du ser en sköldpadda som ligger på rygg i öknen, vad gör du då?
7. Vad för ord finner du om du slår upp Lukas 8:18?
8. Vem av pojkarna bakom Varanteatern bor numer i Tibro?
9. Vad är adressen till Mekonomen i Falun?
10. Vad hette Karl XIIs hund?

Ja, det var allt. lycka till.

2 kommentarer:

riksomengris sa...

1. oui
2. mängden rakade ollon
3. ringorm
4. nä, bara småäcklig
5. halkar på en halv banan
6. plockar fram ditt kryddsmör och äter upp den lille läckerbiten
7. "Luke, I am your father"
8. den mest misslyckade
9. ha ha
10. den var vit

Martin sa...

1. Nej
2. Men Rör Om
3. Gotlands svar på Lasse Holm
4. Näe han har alltid sett ut sådär
5. Man går förbi Stor-jansplan
6. Frågar den om androider drömmer om elektriska får
7. Se nästa sida
8. Han utan framtidsvisioner
9. Gissar på Mekonomen Falun
10. Cindy