Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

fredag 23 september 2011

steve lind

Lars Winnerbäck gjorde det omöjliga. Man kan inte skriva en låt med refrängen "jag får liksom ingen ordning på mitt liv". Men han gjorde det. I värsta fall har han gjort en Ledin, men jag hoppas att han verkligen hade summerat sin situation och kommit fram till att det var just så det var och att det inte kunde skrivas om så värst. Och jag håller helt med Winnerbäck. Jag får liksom ingen ordning, och jag vet inte var jag ska börja nysta i härvan. Egentligen finns det ju bara ett sätt att ta sig ut-att säga som det är. Att vara ärlig mot sig själv. Men samtidigt är det så otroligt svårt.

och det värsta är att det egentligen inte är jag som borde må så här. Men jag gör det ändå. Mentala fantomsmärtor?

Nåja, i en sång nån gång ska jag berätta allt. Men för nu...

1 kommentar:

Theresija sa...

det är svårt att få ordning men kan man inte klargöra att grundstatus är oordning?