Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

torsdag 1 januari 2009

I want you (she's so heavy)

Jobbig låt. Det tvekar jag inte att säga.

Gott nytt år ja. Tja... Jodå, gott nytt år. Jag är bara bakis, inget annat.

Annars tänkte jag säga att det är ju rätt intressant att tala om goda nya år samtidigt som det bråkas ordentligt nere i Gaza. Jag tänkte dragit parallellen till Musikhjälpen där de satt där i studion i Malmö och pratade om hur givmilda alla var och hur bra stämningen var samtidigt som det brann bilar i Rosengård. Men dels orkar jag inte vara cynisk, dels så haltar nog den jämförelsen ett par meter.

Så skit samma! Gott nytt år på er!

I år har jag inte avgett några löften. Jag har den fromma förhoppningen att saker kommer lösa sig just därför. hmmm...

Sverker Olofsson som nyårsvärd... Nä.

1 kommentar:

riksomengris sa...

Sverker var väl ändå ett plus?

...


förlåt