Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

torsdag 29 januari 2009

We can work it out

Jag hade tänkt skriva ett djupt inlägg om dödsångest, men eftersom jag har feber så orkar jag faktiskt inte med det. Men jag hade tänkt avsluta med ett par citat från Jan Stenmark, och det är ju inget som hindrar att jag gör det.

"Det finns ingen tröst i det faktum att dödsångesten en dag kommer att gå över"

"En dag ska vi dö. Alla andra ska vi det inte"

Och här syftar han på sex
"först gör man det inte alls. Sen gör man det jämt. Sen gör man det sällan. Sen gör man det inte alls igen."

Dagens låt är en riktig sköning. Jag är en vampyr med Markus Krunegård. och det faktum att videon ens har en regissör säger allt för mycket om mediautbildningar nu för tiden.

1 kommentar:

Linda sa...

Stenmark har ett skönt sätt att se på livet. :-)