Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

fredag 20 februari 2009

Drive my car

En orolig ettåring väcker mig men det är oron som gör att jag inte somnar om.

Det är jobbrelaterad oro. Chefen och en kille som verkar vilja göra karriär krigar med en kollega och jag är livrädd att bli indragen i skiten.

Det är spexrelaterad oro. Tänk om vi gör allt det här i önödan? Tänk om ingen kommer? Tänk om ingen tycker det är roligt? Tänk om jag kräks på scen?

Det är livsrelaterad oro. Vad gör jag med mitt liv? Är mor och far nöjda med mig? Vad ska det bli av barnen?

Men visst finns det ljuspunkter! Jag har köpt skivor för första gången på länge. Nya skivor! Movits "Äppelknyckarjazz" och Timo Räisinens "And then there was Timo" ligger just nu och väntar på att bli avlyssnade.

Och sen finns det folk som gör covers på jävlaranamma. Som dom här.Appendix från Linköping framför "En målgestmästares uppgång och fall".

Sånt här får mig glad...

Vi tar en med originalet också. Jag kan bara inte undvika den.

Jävlaranamma framför pingistränarens jacka.
"Kom igen Jörgen, jag kan inte texten!" Här snackar vi scennärvaro...

Inga kommentarer: