Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

tisdag 14 juli 2009

en ny leksak

Hustrun har köpt en bärbar dator, en toshiba. tjohoo! Äntligen en fungerande cd-brännare och dvd-spelare!

Första semestersvängen avklarad, Astrid Lindgrens Värld. Vi tog i år det drastiska beslutet att köpa säsongskort. Man slipper mycket ångest då, jag hörde många föräldrar kvida "men ska vi inte gå någon annanstans, vi har ju varit här hela dagen...", men vi kände istället "Låt dom gunga gunghäst hela dagen... vi kan hälsa på pippi imorgon". ALV är ett ställe med förvånansvärt lite ångest, det är bra skådisar, fina miljöer och väldigt o-skitnödiga attraktioner. Sånt är man inte bortskämd med. Men till sist hittade vi ångesten, på restaurangen Lina Kök. Den stod tjock långt utanför. Barnskrik, stressade föräldrar, svag äppeljuice. Jag hörde en far säga åt sina barn "Nej, det här är MINA köttbullar". Vi vart också drabbade, maten var förvisso god, men inte värd besväret. Det får bli pannkakor nästa gång. Men i övrigt idel soliga miner.

Jag sliter livet ur mig på FÖRENINGEN just nu, så har ni vägarna förbi idag vid fyratiden så kan ni få se mig åka konduktör. Hälsa gärna, eller ge mig cola.

På fredag bär det av till STHLM och uppsala för bröllop och gig med svärmorsdrömmarna. Barnfri helg dessutom... Ni får ta fram vilka bilder ni vill i ert huvud, för min del säger jag som Tom Green.

2 kommentarer:

riksomengris sa...

Jo, men VAD för dator? Det är manliga grejer att uppge modellnummer!

Frun sa...

Anders; Du borde väl veta vid detta läget att Markus inte är manlig nog att kunna säga något sådant.

Liebling; Vi gav dig cola och gott sällskap ;-)