Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

torsdag 30 juli 2009

I väntans tider

Ja... ingen bebis än men än är inte juli slut. Så här dags är jag vaken endast för att sova inte är ett alternativ. Jag vet inte hur det är för er, men ibland vaknar man och konstaterar att det fan inte går. Två dagar kvar av semestern. Det känns overkligt, och det kommer bli traumatiskt sen när skolan startar om igen. Men det blir ju tio pappadagar i alla fall, och dom kommer jag att fördela vist.

I övrigt har ingenting hänt. Jo, jag får tacka suss för alla böckerna. Det tog en jävla tid, men nu är det gjort! Fast nästa gång ska jag nog bara ta med en extern hårddisk istället.

Dagens låt är Spela mig på Radion - Zacke feat. Movits! Lite för ironisk kanske, men Zacke låter inte riktigt som alla andra så han borde få mer uppmärksamhet. Och Movits! ska alltid ha mer uppmärksamhet!

Förresten får jag då och då dåligt samvete över att jag lyssnar på så få kvinnliga artister. Det är tyvärr ganska få som väcker mitt intresse, men i alla fall, har någon några tips?

Är det bara jag eller har det inte varit någon sommar?

3 kommentarer:

Frun sa...

Nej, tyvärr ingen bebis än! Tro mig...jag skulle inte ha något emot att bebis kom nu. Jag vill inte ha ont i ryggen längre eller behöva kissa minst 1 gång i timmen. Angående sommmaren så är den som Thomas Ledin sjunger; Alldeles för kort och det mesta regnar bort. Jag skulle säga två, nästan tre veckor med solsken och värme över 25 grader utan ungefär 10-11 sommarveckor är en ganska normal sommar för att vara i Sverige. Svenska sommar, du vet! Det är bara att konstatera att vill vi ha sol och värme så får vi flytta någon annanstans, älskling.
Älskar dig! puss

Sarha sa...

några snabba tips: Vivian Girls, om du gillar lofi-rock.

Lisa Nordström, om du gillar elektroniskt.

Amy Lavere, om du gillar kontrabas.

Joan as policewoman, om du gillar sånt.

Nicole Atkins, om du ger henne några lyssningar.

Erik sa...

Kvinliga artister... ja, Maud Lindström har jag ju redan försökt pracka på dig. Annars kan du kanske försöka dig på Wendy McNeill, eller till och med Vanessa Mae. Lena Willemark är härlig också, om man vill ha folkmusik.