Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

tisdag 22 september 2009

mörker...

Ja, det är ju natt. Och sover man inte så gör man tre saker: Man har magont, man ser på usel tv och man tänker alldeles för mycket. Man gör en av de tre sakerna, alltså.
Jag tänker för mycket på Anna Anka. Ibland undrar jag om det inte är själva namnet som gör att svenska kvällstidningar skriver om henne, bara för att det är så kul att säga. Hon kanske skulle byta namn till Storch? i alla fall tycker jag att hon får väl mycket uppmärksamhet för ett uttalande som inte förtjänar det. Det är väl klart att de flesta skulle vilja ha en liten slav hemma som gör skitgörat och lämnar allt roligt åt en själv, men lyckligtvis har samhället kommit längre än så.

Maskinerna är våra vänner med Kjell Höglund. En låt som helt saknar ironi.

Vad mer surras det om i sysselstad... Jag vet inte, jag följer så dåligt med. Jo just det, budget och valrörelse. Det lutar åt att det blir en smutsig byk i år. Och som gammal sosse är det ju inte utan att man önskade att Oppositionen hade något annat är ord och självgodhet att komma med.

Kyrkovalet lär ha blivit en framgång för partier som är emot homovigslar. Själv är jag kluven i den frågan. Jag stöder klart en ändring i äktenskapsbalken, men fan vet om jag hade velat ha att göra med en instutition som bjuder in med armbågen. Jag hade hellre gift mig borgeligt och satsat på själva festen.

Nattligt flum är inte bra för magen, men man måste ju visa att man lever.

2 kommentarer:

Erik sa...

Ah, Anna Anka. Jag är bara ledsen över att hon inte heter Kajsa, för att dra det hela vägen så att säga... Men du, en tanke slog mig just. Arne Anka är en cynisk, bitter mörkerspegel av den mer idealistiska barndomshjälten Kalle. Är inte det ett väldigt bra sätt att beskriva Anna Anka på - den ytliga, förljugna hemmafrun i jämförelse med en förtitalsosande Kajsa.

I vilket fall är det en bra historia, och det är allt som behövs för kvällstidningarna.

Appropå kyrkovalet så togs 70% av mandaten av partier som är direkt för samkönad vigsel (84 om man räknar med POSK, som dansar runt ämnet så till den grad att jag inte har den blekaste aning om vad de egentligen tycker, men som verkar vara försiktigt för). Jag vete fåglarna varför frågan ens är aktuell med såna siffror - varför bara inte klubba igenom ändringen i vigselordningen och gå vidare? Nån gång måste man väl sluta dalta med minioriteterna-

Ehuru, emedan. Nu är det dags att bevittna en spikning, därefter kaffe.

Bägaren.

Oa sa...

Gifta sig borgligt... Eh... Ja, minns jag inte fel, så var det också vad du gjorde, trots att du valde att gifta dig med någon som inte riktigt har samma kön som du.