Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

lördag 12 september 2009

skräpkultur

Om natten kryper de gamla filmerna och smårisiga serierna fram. Jag har lyckats se såväl Star Trek: The motion picture och Village of the damned, den amerikanska remaken. Man blir sannerligen utbildad när man får barn. Det andra som går nu är Våra värsta år och Inside the playboy mansion, och det är väl inte riktigt lika allmänbildande, även om jag måste erkänna att det kan vara bra att töserna får lära sig hur Hugh Hefners sovrum ser ut så de vet när de ska springa sin väg.

Idag var Marie här. Hon kan, om hon vill, skryta med att vara storfavorit hös töserna. Det är lek från början till slut, det enda tråkiga är ju att vi inte hinner prata nåt med henne själva. Vi fick väl bytt lite nödvändig information men mycket vart det ju inte. Å andra sidan fick vi höra Robin berätta sin väldigt egna version av Guldlock och de tre björnarna. Jo, det var så förstår ni att Guldlock var ute i skogen och satte sig på ett litet hus, då växte det huset så hon inte kunde klättra ner... sen kom björnarna och såg att någon hade ätit deras gröt... sen la sig guldlock och sov men någon hade lagt en ärta under sängen, så guldlock fick ont i rumpan... sen kom björnarna och då sprang guldlock sin väg. Det är lite svårt att lyssna på henne utan att börja fnissa men hon vill ju så gärna... och hon tar det hon hör och smälter om till nåt eget. Nå, det gör väl många barn, så jag påstår inte att det är unikt, men det är onekligen rätt fint.

Det var evigheter sen jag försökte med dagens låt, men det må vara dags nu. Jag hade inte hittat nåt vettigt egentligen, men Stronger - Kanye West feat. Daft Punk eller om det nu är tvärtom råkar vara en låt som jag fortfarande gillar så den får väl länkas till då. Fast sen så finns det ju ett original som ju har en rätt frän video. Så den kan vi väl ta med då. Men sen kom jag på det. För er som såg dobidoo i fredags så minns ni säkert den infama videon till David Hasselhoffs version av Hooked on a feeling. och för er som inte kan få nog... här kommer hela videon! Och med det säger jag klart slut för nu.

4 kommentarer:

Marie sa...

Du glömde ju nämna att hon hade en fantastisk dramaturgi och känsla.. Inte minst när hon gick ner till en viskning varje gång hon nämnde namnet Guldlock. Hon kommer att bli en stor skådespelerska och jag ska som teaterpedagog se till att hon får vara med i hur många uppsättningar med Revymakarna som hon vill! Kram på er

Evil Runar sa...

Jo, men du vet... som far är man ju partisk och kan kan inte komma med för många adjektiv för då blir man inte trodd...:)

Marie sa...

Nåväl. Då får du väl hänvisa till mig, så får jag intyga hennes talang. Bäst är nog ändå när Kim står som en liten ängel i hörnet och leker med gunghästen, medan Robin framhärdar att hon är en elak häxa.

Oa sa...

Revymakarna? Det vore ju förräderi! ...eller nå't.