Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

fredag 19 februari 2010

fler frågor till oraklet?

Jag tänkte höra om det är nåt mer ni undrar? Ja, inte bara om mig utan även av allmän karaktär? Bara ställ er fråga! Taxichauffören vet allt!

Annars så har jag börjat träna lite försiktigt. Man börjar med en kvarts intervallträning och efter ca tre månader ska man kunna springa 30 min. Lagom för mig, jag kräver inga extremresultat, men det funkar för att få ut en på vägarna. Jag får säga att kvällens genomkörare kändes väldigt bra, det var länge sen jag kände mig glad efter en fysisk ansträngning. Och ja, jag undantar sex. Då är man ju alltid glad efteråt.

Jag är ju ingen idrottskille direkt, men jag såg faktiskt Anjas krasch i förrgår, och efter den grejen är vad som helst ok, men ett brons får man ju anse vara otroligt. Guld hade varit värt att göra en film av, men det ska vi nog vara glada för. Jag menar, vem ska vara skurk? Voss? Som var uppe i mitten av natten och höjde på hindret för att nån skulle åka ur? Ja, du hör ju...

På relationsrådet har det nu talats lite om relationanarkister. Jag är inte helt insatt, men det handlar typ om att alla relationer är lika mycket värda. Jag är kanske cynisk, men det låter som ett av människans vanliga försök att undvika känslor. Att försöka göra sig till en untouchable. Känslor gör ont. Relationer är komplicerade. Face it. Äh, jag fattar ändå inte. Jag är för gammal, nästa generation får komplicera saker på sitt sätt.

1 kommentar:

Karin sa...

Saker jag vill veta just nu:
1) Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
2) Var är ditt önskeresmål?
3) Hur vet ett moln att det ska snöa? Och hur vet ett moln hur mycket det ska snöa?
4) Om du skulle göra en stadsguide till Skövde där du fick beskriva dina guldkorn, vad skulle du då skriva?