Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

onsdag 3 mars 2010

Mars!

Att jag inte skrivit beror inte på att inget har hänt, jag har bara haft sån ful layout på bloggen att mitt estetiska sinne protesterat och förvägrat mig rätten att skriva.

Vad som hänt är mest att jag haft ett underbart 30-årsfirande. Spelkväll och spritfest i ett. Att så många snälla och trevliga människor valde att tillbringa en kväll med mig, tabu och en flaska whiskey känns mycket hedrande. Men let's cut the crap, jag vet att ni vill ha skandaler. Nja, ingen hånglade och ingen kräktes. Men, Martin tog en grym revansh för sina år av nederlag i burken och vi kunde konstatera att två personer (inga namn, men de slutar på larsson) nu delar på hans tidigare plats. d.v.s sist. Martin imponerade med espri och snabbhet och det ska bli spännande att följa hans karriär.

Vidare fick jag faktiskt presenter. Ärligt, det hade jag inte väntat mig. Men tack! Tack! Tack än en gång! Jag fick slime, som pruttar om man kör fingrarna i det, sprit, ett presentkort på GAME och en blomma.

Sen ska jag tipsa om brunchrapporten i P3. Programmet som fångar upp nyheter och samhällsfrågor, klär dom i rosa och strass och testar vilka läppstift de passar i. Allt lett av en charmerande homosexuell från arvika och en tysk tjej med språkförbistring. Ah, det är så charmigt och kul att det nästan gör ont! P3, måndag till fredag 12.00. Don't miss!

Annars då? Tja, jag har kommit till insikten att det inte är nåt nederlag att skaffa barn, att det är vackert med morgonsol mot snö och att man faktiskt kan bli förvånad över människor. Leta upp David sjölin på facebook om ni inte tror mig.

dagens låt är V V Brown med crying blood. Och sen lyssnar ni på den här och säger om det är stöld eller inte.

Inga kommentarer: