Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

torsdag 19 juni 2008

ja ja...

Jaha... så gick det åt helvete igen då. Trots Ibra från start och trots att Wennerholm bestämt hävdade att vi inte kan förlora. Mycket kan jag inte om fotbollsskribenter men jag vet att när dom skriver saker i stil med att "rent statistiskt" slår vi ryssland och "Det här tar vi" så vet man att det är just det vi inte gör.
Okej, jag är lite vag, jag ska försöka att dra mig till minnes vad de faktiskt skrev. Det var mycket av "ryssland är ungt och orutinerat" och "Ryssland spelar ostabilt" och "ryssland har inget försvar" och "Ryssland anfaller alltid även när det inte är så genomtänkt". Speciellt de där två sista grejerna har jag funderat på.
Dessutom var aftonbladets sportbilagas omslagsbild igår så fånig att vi fanimej förtjänade att förlora. Den ryska björnen liggande som en fäll och på den stod Bamse. Jo visst hade han en burk dunderhonung i handen där. Om vi nu ska tolka Bamse som en metafor för landslaget så hade han glömt dunderhonungen hos farmor och Katten Jansson hann inte fram i tid och så fick bamse stryk, för det får han när han inte är dunderladdad. Stackars bamse. Jo men seriöst, det är synd om bamse. Jag önskar honom ett bättre öde än att bli en symbol för landslaget och den där sista liknelsen är jag inte stolt över alls, fast jag skrivit den själv.

Men till syvende og sisdt, The big fopper fick rätt, det gick åt helvete igen. Och jag kan inte säga att jag surar allt för mycket. Jag är mer irriterad när HV71 förlorar i slutspelet än nu. Landslaget har aldrig riktigt slagit hos mig, kanske för att jag liksom har känslan av att det inte riktigt funkar där. Och dessutom är det snart OS och där finns det ju folk som har vunnit på allvar tidigare så där finns det ju mariginaler. Och dessutom ska jag och the big fopper skriva en OS-låt! Ni får läsa den här när den är klar. Annars ska jag undvika media idag i alla fall, för där sitter Simon Bank och sliter av sig håret, och det vill jag inte läsa om alls. Så jag ska vara mediafri, och trots att skivspelaren kommer paja så ska jag spela skivor i taxin idag, för radion vill jag inte ta någon risk med. Jag känner på mig vad som kommer skrivas, och det är inget jag lockas av att läsa alls.

Istället ska jag se framåt och jag kan med glädje konstatera att min favoritnationalsång kommer att få spelas åtminstone en match till. Den ryska federationens hymn ska klinga över holländare och övrigt folk och jag kommer skruva upp volymen och njuta. Min drömmatch i EM hade varit England-Ryssland. God Save the queen... yummi!

1 kommentar:

Anonym sa...

I Småland hade de saker på känn. Där spelade de Det går åt helvete flera gånger på lokalradion... Från en säker källa.