Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

måndag 2 juni 2008

Headshrinker

Ibland behöver man bli påmind om att bara för att saker är dåliga nu betyder det inte att de aldrig varit bra. Jag dillade en del om Oasis för ett tag sen. nu sitter jag uppe för sent vid Youtube och tittar på Oasis - live by the sea, en inspelning gjord precis innan (What's the story) Morning glory men efter Some might say. Det är en fantastisk konsert, bara kanonlåtar (däribland titellåten) (Alltså titeln till bloggen... Oasis live by the sea hade vart en låt det)... och Liam sjunger sådär bra som bara han kunde då. Nu lär han tappat mycket av rösten, och Noel har aldrig riktigt haft nån egentligen. Men Jag blev i alla fall påmind varför jag tyckte de var världens bästa band en gång i tiden och jag behöver inte ens argumentera om det. Ja fy fan...

Som en kommentar till mitt övriga liv ska jag in och sticka hål på öronen igen imorgon. Det hjälpte ju inte sist.

Nån har sagt att Max i Jönköping är bättre. Får prova, men om det är sant vore det typiskt skövde att bara få skiten. Jag måste erkänna en sak... jag längtar till McDonalds hamburgare...

2 kommentarer:

riksomengris sa...

Oasis suger svettig balle, lyssna på Black Grape å håll käften!

DÄR har du en argumentation!

Anonym sa...

Jag längtar efter färskpotatis med dill, och en stor fet röding i paket på grillen. Allt avnjutes sedan med erforderliga kryddor och en iiiiiisssskaaaalll öl. Max, McDonalds, släng er i väggen. Och Oasis suger svettigt pungbråck, ja.