Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

fredag 18 juli 2008

She's leaving home (bye bye)

Jag antar att man har hamnat i ett något "the Shining"-inspirerat läge när det enda man vill är att skriva Rövsvett 250 ggr. Men jag lägger band på mina känslor, man är ju för helvete karl.

I alla fall (Sommartemat ligger mer och gnager på mitt dåliga samvete än att ni egentligen vill se det, men för bådas skull, jag återkommer. Jag ska bara ha hunnit tänka först) så lever jag och sommaren och semestern har kommit ifatt mig. Paradoxen i mitt liv är ju att jag hatar att arbeta men blir stressad om jag inte har något att göra. Därför är semestern ett känsligt kapitel, jag vill bara bort, iväg ut och långt medans andra inte riktigt delar min åsikt... Eller ja, det gör dom väl... men vi har inte så bra med pengar. Slösepelle tycker att pizza är viktigare än långresa. Och det är inte min kära hustru som är slösepelle, jag har aldrig kunnat hålla i pengar nån längre stund innan dom försvinner, en egenskap jag tydligen delar med min syster. Frågan är vem vi ärvt det ifrån, vi har ju inte samma mor men i gengäld har vi varsin far.

Jag har lyckats sabba vår nya digitalkamera. Om ni inte vet att man inte ska ha en digital kamera i samma ficka som nycklarna för att man riskerar att göra hål i LCD-skärmen så vet ni det nu. jag hävdade i och för sig att man borde kunna ta kort ändå, det finns ju en liten siktglugg. I HELSIKE DET GJORDE! Den här kameran är så ny och helautomatisk att man måste kolla på displayen. Era tyska svin!

i övrigt vaknade jag, helt av mig själv kl 05.30 idag. Barnen och hustrun sover så varför sover inte jag? Ja, det har jag funderat en bra stund på...

5 kommentarer:

riksomengris sa...

Du sover inte för att världen är ond, visste du inte det?

Evil Runar sa...

Dessvärre har det inte hindrat mig förut... det måste vara ett annat skäl.

riksomengris sa...

du sover inte för du är ond?

Erik sa...

Kamera utan siktglugg är djävulens avföda. Gott att du satte den på plats med kallt järn.

Evil Runar... det antyder att det finns en good Runar någonstans därute, till vilken du är antitesen. Ungefär på samma sätt som Olinda och Linda är varandras motsatser, låsta i evig, kosmpisk kamp inför big-brother-kamerorna. Ja jävlar...

riksomengris sa...

fick ett behov av att lämna en kommentar, fick inget behov av att säga nåt intelligent - nu har jag gjort det