Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

torsdag 31 juli 2008

Octopus's garden

En man med väderbitet utseende, orakad och med håret på ända kliver ur sängen 04.10. Han ser härjad ut, hans kropp önskar inget annat än att åter gå till vila men han går ändå upp. Vad driver honom? Vad för onda passioner bosätter sig i hans kropp och stör hans sinnesfrid så dags?

En nästan ett-årig flicka som är hungrig och ett tarmsystem som bestämt sig för att ha allmän amnesti. Knappast överraskande. Men jag såg mig i spegeln förut och tyckte att jag förtjänade ett bättre skäl med tanke på att jag faktiskt såg lite lidande ut, ur ett mer konstnärligt perspektiv.

Fast nu lider jag. Jag var tvungen att kolla upp stavningen till titeln på wikipedia och fastnade där... Och nu sitter jag här med en kropp som inget annat önskar än att gå till sängs men en tanke som inte förflyttar sig dit. fast det är egentligen inget konstnärligt lidande eller hur? Bara korkat, just det. Men så kör jag ju taxi också.

När jag för en tid sen körde en vespatur på natten kände jag mig tvungen att försöka övertyga till och med mig själv om det vettiga i ett sådant projekt. Det var en lång bit att åka, det var kallt och regnet hängde i luften. Ändå for jag, och min motivering var att "Jag är vuxen och FÅR faktiskt göra sånt här!" Jag har andra idéer, jag skulle vilja, nån gång, så fort barna och anna somnat bara sätta mig i bilen och bränna iväg! Köra hela natten och vara hemma igen till väckarklockan ringde. Det som hindrar mig är väl egentligen det faktum att jag skulle vara dödstrött när ingen skulle låta mig sova. Så jag tänkte fråga dig! Om vi nu säget att omständigheterna är optimala, alltså du behöver ingen sömn, ingen mat, du blir inte sjuk eller tagen av polis, ingen blir arg och ingen dör, vad skulle du vilja göra som drömprojekt?

2 kommentarer:

riksomengris sa...

klubba ned en intet ont annant ko?

Anonym sa...

fair enough. frågan var klumpigt ställd.