Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

lördag 10 oktober 2009

Just nu...

...tycker jag att det är intressant att det ibland samtliga musikaliska yttringar värda något växer det fram en distinktion mellan "äkta" och "falskt". Hiphopen är väl den klassiska, men samma strömningar finns i punken, proggen, vispopen och den tidiga rocken. Och att döma av dietkens kommentarer i dansbandskampen finns den distinktionen där med. Folk är korkade.

...sitter jag fast framför datorn fast jag är trött som en gnu... och snart vaknar barnen.

...undrar jag hur många som kan tänka sig att komma och åka Pubtåg med oss i FÖRENINGEN. Ta med dig en person som kan köra dig hem och kom hit!

...har jag sett Amelie från Montmartre tre gånger totalt. Den är fortfarande bra. Ska den vara det, eller är det mig det är fel på?

...lyssnar jag inte på musik. Och jag har lyssnat för mycket på Strawberry Fields forever för att orka plocka fram den. Men vill ni så får ni.

...har jag fått tummen ur och skrivit klart en blogg, fast jag inget har att säga. jag borde väl skaffa mig ett tema, men ärligt talat, hur kul är det?

2 kommentarer:

Karin sa...

Amelie kommer ALLTID vara bäst!!!!!!! Det är lag på det!

Evil Runar sa...

Och det ska sägas av en brinnande buske också!