Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

lördag 24 oktober 2009

nu ska vi sjunga!

Ibland behöver man en påminnelse om att musik faktiskt kan vara kul. Och ibland får man det också. Idag har Trasa gigat, och det kändes bara så där bra som drt gör när stämmorna sitter och folk tycker man är rolig. Det var inte så mycket nytt, men det var en ny publik, och låtarna sitter i ryggraden på oss, och det är inte fy skam det heller! Förhoppningsvis kan jag ordna en youtube-länk så småningom. Sen får vi se om vi var så bra som vi trodde, men den här känslan av lycka får gärna sitta i ett tag.

Idag döptes vår son till Sam Erik Kalle. Kanske lite vanilj att ha det klassiska med tilltalsnamnet först, men han slipper trots allt att bli uppropad som Erik, eller får gratis visitkort utställda på kalle frisén. Det var ett bra dop, lite mot alla odds. Den präst vi skulle haft vart sjuk, och vi fick denne med två dagars varsel. Han visade sig vara mycket trevlig, lugn och med god hand om barn (Han fick två uppstimmade fyraåringar att bli kolugna på två sekunder) och framförallt rolig. Det sa alla så det är nog sant. Det var visserligen de klassiska psalmerna trygga räkan och måne och sol men vafan, de är ju bra! Marie fick erbjudande om att vara kyrkvärd. Kanske inte drömmen efter ett år på folkhögskola och utbildad dramapedagod, men det var ett gottberöm tycker jag. Sen vart det kaffe och tårta. Det var som en spexåterträff fast med barn!

Nu sitter jag här med sam i knät. Barn och fru sover, nu väntar jag på att lilleman ska göra detsamma och sen ska jag städa. Dagens låt blir Songbird med Oasis (fast det mest ser ut som liams solodebut)

Inga kommentarer: