Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

fredag 16 oktober 2009

till och med...

till och med jag ser på idol när ettan bjuder på artistgala. Såna har jag inte mycket till övers för, hur gott syftet än är. Humorgalan är värst, grammisgalan relativt underhållande.

P3 ska återigen anordna musikhjälpen. Kommer ni ihåg konceptet? Tre programledare spärras in i en glasbur för att sända radio 24 timmar om dygnet i en vecka. Förra året var temat svält, så då fick de ingen mat. I år är temat malaria så i år får de... myggor som sällskap? I alla fall fick jag förra året sån överdos på Kitty jubring och Henrik Torhammar att jag inte kunde höra deras röster på ett halvår. Undrar vilka man ska få överdos på i år? Säkert Kodjo eller Martina. eller Hanna, det är på tiden att vi tröttnar på hennes sköna värmländska, tänker säkert de på P3.

I morgon ska FÖRENINGEN köra musiktåg till lundsbrunn. Blue Mountain Blugrass spelar på tåget och på den efterföljande puben på lundsbrunns bygdegård. Kom dit vet ja! Tåget avgår 19.00.

Dagens låt är you are my sunshine. Letade egentligen efter den här versionen, men Johnny Cash är bra han med.

Inga kommentarer: