Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

måndag 16 november 2009

Barnböcker goes wild!

Det blev en jättefånig titel, men den bara fanns där precis som lädernunnan en gång gjorde, så då fick den vara som den var. Jag var på Ullared igår och inspirerad av detta tänkte jag lista de 5 bästa barn och ungdoms-deckarna. Så vilka kan vi tänka oss finna på listan? Kanske Agaton Sax, alla internationella storskurkars skräck? Eller Sivar Ahlruds tvillingdeckare? Eller är det måhända pojkarna på Baker Street som rotats fram ur londons slum? Månne 5-gänget snokat rätt på en förstaplats på mystiska heden? Kanske tre deckare eller bröderna hardy kommit ur sin ändlösa pubertet och faktiskt åstadkommit något?

Så efter denna långa inledning, här är listan!
1. Ture Sventon, privatdetektiv
2. Mästerdetektiven Blomkvist
3. Lasse-majas detektivbyrå
4. Basil, musdetektiven på Baker Street
5. Conan, detektiven

Inga kommentarer: