Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

lördag 14 november 2009

Snowstorm!

Idag ska jag bli insnöad i protest mot att vädret är som det är. Dagens top 5 är ett klassiskt ämne som stötts och blötts i de högsta politikerkretsarna sedan The Kingsmen spelade in Louie Louie. Vilka är världens 5 bästa covers? Det finns ju mycket att ta av, och alla bubblare kan jag inte ta upp, men här är min lista.

fem bästa covers

1.Nirvana - the man who sold the world
2. Soft Cell - tainted love
3. Thomas Rusiak - hiphopper
4. Anna Ternheim - shoreline
5. Magnus Uggla - In kommer Gösta

Bubblare: Rolling Stones - I wanna be your man, Darin - se på mig, Hellsongs - Run to the hills för att nu nämna några...

3 kommentarer:

Karin sa...

the Clash-I fought the law

Karin sa...

men jag håller med dig, Nirvanas Man who sold the world e så sjukt bra!!!!!!

Evil Runar sa...

Ah... den kände jag inte till. Jag glömde ta med Nina Ramsby och Martin Hederos - Cool water på den gyldene freden.

Den är världens bästa tycker jag!