Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

torsdag 12 november 2009

jag ger vad som helst för lite solsken!

Ja, ungefär det. Jag vill ha sol, och jag vill ha det nu. Gråväder tär på psyket, och ett lätt pudrande snöfall gör en inte gladare så länge det inte ligger kvar. Men jag har bestämt mig för att kämpa mot ledan, och min avsikt är att göra topplistor. Tanken är 5-i-topp-listor ungefär som i Nick Hornbys High fidelity. En sådan lista är inte helt enkel att göra, i vissa fall kan man få skarva men för det mesta kräver det en del att sålla. som dagens lista.

5 bästa barn-ungdomsböckerna.

1.Pappan och havet
2.Watership down
3.Ronja Rövardotter
4.Skattkammarön
5.Nalle Puh

Den kan tyckas enkel att fylla. Men trollvinter, sent i november, bröderna lejonhjärta, Habib-meningen med livet, berts betraktelser, Fem på mystiska heden, Harry Potter, för att inte tala om pippi långstrump, VARFÖR KOM INTE DE MED? Nä, där ser ni. Ni får väl skriva ett IRRITERAT inlägg och pusha lite för era favoriter!

3 kommentarer:

Martin sa...

Tycker väl iofs inte att "Den långa flykten" är så barnvänlig men det glädjer mig att den hamnade på andra plats... :)

Karin sa...

men fan Martin, ingen orkar läsa om några jävla kaniner!

Evil Runar sa...

Jag litar på författaren i det fallet, men den kanske är lämpligare för 11+. I och för sig, den genomsnittliga roald dahl-boken...?

Jag har dessutom en svag teori om att man var råare förr i sånt som var riktat för barn. Har du sett disneys snövit t.ex?