Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

onsdag 11 november 2009

ljudet av...

Det vackraste ljud jag vet är när mina barn skrattar. Jag vill att deras skratt aldrig ska ta slut.
Den vackraste platsen i världen är Bôluma Lier, en kväll i juli när solen går ner över hornborgasjön eller en hösteftermiddag när solen står lågt och alla träd flammar i orange och rött.
Den vackraste vänskapen är den som tar vid där den tog slut sist.
Det vackraste ordet i svenska språket är olivoljehandcreme.
En av de vackraste visorna om kärlek är Vår för Hjärter Dam av Lars Winnerbäck.
Det vackraste leende som finns har min älskling.

1 kommentar:

Karin sa...

åh en sån fröjd för ögat! sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne! blondinbella hälsar att kampen har börjat!