Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

torsdag 7 januari 2010

dagens i-landsproblem

Dagens i-landsproblem
Speciellt tjejen det sista får mig att tänka på Anna Anka. Fast hon kanske snarare skulle säga "Här har det smugit sig in en 500-lapp bland pengarna..."

Movits! - Ilandsproblem

Serietidningsfloran på coop har minskat drastiskt i och med att Schipstedsförlagen lägger ner sin verksamhet i Sverige. Sålunda försvinner Larson!, Pondus och Nemi. Djupt tragiskt. Eller ja... Lite synd i alla fall. Kanske inte de högsta fanbärarna bland den fria pressen, och det säger väl en del att jag kom att tänka på detta efter att ha sökt efter i-landsproblem på Youtube.

Nyår bestod av god mat och BeatlesRockBand. Trevligt umgänge förstås, men det ingår ju i dealen, alla som har BeatlesRockBand är trevligt umgänge. Från Rockband till guitarhero så finns det nu nåt som heter DJHero och jag vet inte, men jag tycker det verkar lite fånigt. Guitarhero är på nåt sätt den naturliga följden av luftgitarr men hur många är det som luftschratchar där ute? Så här ser det ut ialla fall. Och lite kul är det väl för alla som vill leka sjökexet. Men...Nä.

Idag har jag och barnen fikat med Marie. Och jag har gulliga ungar, så är det bara.

På lördag ska jag uppträda för farsans bostadsrättsförening. Det låter ju skitkul eller inte men ett gig är ett gig, och jag har lätt grova problem att komma på vad jag ska framföra. Dels ska ju publiken trivas, men sen ska man ju inte göra bort sig inför sina föräldrar heller. Nåja, överlever jag så ska ni få bildbevis.

Och appropå halvdan musik, angående Holes eventuella återförening talas det om Courtny Loves ej utgivna andra soloalbum. Förlåt, men om det inte är utgivet... då är det väl inget album? För isåfall har jag en jätteframgångsrik solokarriär! Den har bara inte blivit av än...

Dagens låt har ju redan varit, så jag lämnar er med vetskapen att Krysantemum tillhör familjen korgblommiga.

Inga kommentarer: