Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

måndag 25 januari 2010

Steve Lind

Det är svårt att komma på en bra titel.

Det är idag 15 år sen det andra avsnittet av NileCity sändes. Jag mindes det som ett avsnitt som inte innehöll nåt särskilt, men där hade jag relativt fel.

Det var både mannen med usel simultanförmåga som en ickeinervju med Brainpool (Och som jag fortfarande inte fattar om det ska vara kul samt vem som egentligen föreställer vem), botanisk Thaiboxning och förstås Nordman. Dessutom är det först nu när jag kollar på wikipedia som jag ser alla popkulturreferenser som finns i namnen på alla gäster.

I övrigt har jag varit på bio och sett sherlock Holmes. Jag ska se om jag kommer på nåt mer intelligent att skriva imorgon. Men grundläget är att det var en bra film, jävlig trogen förlagan för att vara en originalstory och bra skådisar. Funderar du på att se den så gör det. Väljer du mellan denna och Snabba Cash så se snabba cash. Nä, men det var en bra film. Jag hade väntat mig nåt som gjort mos av förebilden, inte nåt som verkligen snappade upp alla små detaljer och som dessutom presenterade ett fall värdigt den store detektiven.

Dagens låt är sålunda Watching the detectives med Elvis Costello. Och jag tillägnar den till Suss.

Inga kommentarer: