Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

söndag 17 januari 2010

svaren!

sorterade efter frågeställare. Så jäklig är jag.

Frun:

Hur mycket älskar du din fru och dina barn?

Om vi säger så här: Ni är de enda jag skulle offra mitt liv för.

Vad gör du klockan 19.03 ikväll?
Jag var hemma hos Madde och laddade upp för en spexsittning.

Vad gör du om 5 år på vår 10 års bröllopsdag? Vad är du och jag någonstans i livet?
Då är vi på en resa mellan europas huvudstäder och vi är helt i fas med varandra, lyckliga och 15 kilo lättare.


andurs:

Vad är bästa sättet?

Det som man innerst inne vet är rätt, och det som oftast är jobbigast att göra.


Karin:

1) varför du frågade du inte mig något när jag hade frågestund?
För att jag för en gång skull tänkte ställa en seriös fråga men inte kom på någon bra förrän det var för sent.
2) vad var ditt drömyrke när du var barn?
Lokförare eller advokat... vet inte vilket jag ville mest.
3)rakad eller skäggbiff?
Skäggbiff. Stenhårt.
4) vilken är din bästa respektive sämsta egenskap?
Bästa... tja, jag är ganska snäll. Sämsta... min usla självdiciplin.
5)om du var kvinna för en dag, vad skulle du göra då?
I stort sett det jag gör, plus att prova kläder och se till att ha sex.
6) hur önskar du att ditt liv ser ut om 10 år?
Smalare, rikare, lyckligt gift fortfarande och att barnen inte är mobbare, mufare eller deprimerade.
7) hur önskar du att mitt liv ser ut om 10 år?
Att du är lycklig och tillfreds med ditt liv, din sociala status och ditt jobb.

andurs :

varför spelar du inte med plektrum?

För att jag inte kan det speciellt bra.

MF :

1) vem var det som, iförd endast platåskor och fluga, som passerade utanför mitt köksfönster vid halv åtta-snåret i morse?
Med tanken på kylan, nån som är tämligen korkad.
2) vilket är bäst; uppåt eller nedåt?
Nedåt går oftast fortast och kan vara roligast, men kan också sluta med att man slår i botten. Uppåt är jobbigare och tar ett bra tag men leder oftast till väldigt fina utsikter... Uppåt får det nog bli.
3) vart är det som allra minst?
i utrymmet för empati hos vissa människor.
4) somliga går med trasiga skor - vad går jag med?
Fötterna.
5) vadfan heter det där som är i mitten av bilen som kan misstas för en fallossymbol?
Har du läst åke Edvardssons Jukebox? Växelspak får det nog bli trots allt.
6) hur många äckliga omskrivningar för de kvinnliga yttre könsdelarna kan du? Och nu behöver du inte räkna UPP dem, bara räkna dem.
Äckliga omskrivningar kan jag nog bara två, fåniga kan jag fyra. hyfsade kan jag 5.


Sarha:

varför ska man sjunga om studenterns lyckliga dar?

Rent textmässigt är det lite av en missuppfattning. Det är inte sjung om, det är sjungom. Det betyder väl typ sjung till, eller lovsjung. Sen så är det lyckliga dag och inte dar, och den kan man väl lovsjunga, eftersom det i stort sett är bara då man inte tänker på hur jävligt det faktiskt kommer bli. Annars är det väl en rest från den tid då studenten faktiskt gjorde social skillnad.

1 kommentar:

Karin sa...

Eftersom du missade min officiella frågestund så svarar jag på dina frågor här i kommentarsfältet.

1. Vad är det värsta någon skulle kunna göra mot dig?
Förutom det uppenbara att ha ihjäl människor jag älskar eller göra de illa på annat sätt tror jag att det värsta någon jag älskar kan göra är att gå bakom ryggen på mig och inte vara ärlig. Man kan göra misstag i livet men så länge man klarar av att stå för dom respekterar jag individen.
2. Var går gränsen för otrohet? (fantasi, tafs, hångel etc...)
Fantasier har vi allihop och det är bra för det kan krydda det egna sex och kärlekslivet. Däremot kan jag tycka att det är en viss form av otrohet om personen jag är ihop med är kär i en annan även om han inte lever ut det i handling. Det som spelar in är också vad tanken och känslan bakom en otrohetshandling är. Jag skulle ha lättare att förlåta ett snedsteg på fyllan och villan än om min partner "planerar" sin otrohet.
3. Vilken känsla ska vara den dominerande när du är gammal?
Jag vill känna att jag är tillfreds med livet och att jag har gjort det jag velat göra.
4.Om du skulle träffa dig själv, 16 resp. 9 år gammal, vad tror du dom skulle tycka om dig?
Jag tror att jag skulle ha mycket gemensamt med både 16-åringen och 9-åringen :) Fast 9-åringen skulle tycka jag var töntig eftersom jag röker och dricker.....Jag vill tro att de skulle tycka att jag lyckats med livet och är en bra förebild (minus det där med rökningen då....)