Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

lördag 2 januari 2010

Steve Lind

Trots att det är god jordmån för ett både positivt och innehållsrikt blogginlägg så känner jag inte för det. så jag skäl en till lista från Karim och så är jag glad och positiv i morgon istället!

2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? En svår fråga... saker som inte fanns förut har jag testat som Spotify och skövdes nya badhus men inget världsomvälvande.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Nej. Jag är fortfarande fet.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Yep. Både Jessica/Chrippe och Kristin/Markus fick varsin liten pöjk.
4. Dog någon som stod dig nära? Nej.
5. Vilka länder besökte du? Sommarland och Astrid Lindgrens Värld.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Ja, körsbär tack!
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 20 augusti.
8. Vad var din största framgång 2009? Att jag vågade (och faktiskt lyckades tycker jag) uppträda ensam för betalande publik.
9. Största misstaget? För lite kärlek till min omgivning.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Vart en präktig förkylning i början på december där, samt lite vinterkräk, men annars inget.
11. Bästa köpet? Min mikrofon.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Mat, utan tvekan.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ett par saker. Mina barn, vädret och en hel del musik.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Ingen. Jag är sjukt dålig på att koppla ihop låtar med år.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Status Quo hoppas jag. Värre ska det fan inte bli.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Gjort nåt med mig.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Ätit.
18. Hur tillbringar du julen? Familj och släkt
19. Blev du kär i år? Är konstant kär.
20. Favoritprogram på TV? julkalendern superhjältejul!
21. Bästa boken du läste i år? En diktsamling av Nils Ferlin.
22. Största musikaliska upptäckten? Movits! Fast skivan gick sönder... Spotify!
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Ja.
25. Något du önskade dig men inte fick? En miljon.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jobbade säkert som vanligt.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mer av allt kul, mindre av allt tråkigt.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Svennig.
29. Vad fick dig att må bra? Musik, vänner, böcker, barn, familj
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Tjae... Ingen faktiskt.
31. Vem saknade du? Maria, och morfar.
32. De bästa nya människorna du träffade? Sam!

Dagens låt är tagen av en slump, det första youtube anser att jag borde tycka om idag, och det blev... Imperiet med Var e vargen.

4 kommentarer:

Frun sa...

Minns du den 20:e augusti! Gör det. Men Sam är född den 21 augusti.
Hihihi, du tog fel!

Unknown sa...

Maria som i Maria?

Evil Runar sa...

There can be only one... ja, det är dig jag menar sugarplum.

Anna sa...

Rent tekniskt så kan Maria vara flera. Samtliga tjejer i ditt hushåll/lägenhet heter faktiskt Maria men jag förstod faktiskt att det var Maria du menade. :-)