Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

fredag 30 maj 2008

dagens avslöjande!

Alltså, inte för att jag tror att det är så många andra än de som känner mig som läser här, men just i fall att så kan jag väl avslöja att jag är intresserad av tåg. tågnörd, tågmupp eller bara llmänt efterbliven, välj själva. om någon därute är intresserad av bilar så kan ni ju upplysa mig om hur ofta ni får frågan varför just bilar. Jag tror att jag får frågan varför tåg oftare. Svaret är inte enkelt heller, men tåg låter bättre, tåg luktar (i bästa fall) bränd metall, smörjolja och varmvatten och tåg väger runt 50 ton fulltankade. I alla fall gör 29:an det, och det är fan inte illa. För den som vill veta var jag utövar detta mitt intresse så kopiera adressen www.sklj.se till eder webläsare så får ni se vår rätt fula hemsida.

Med detta sagt så ska jag gå in på det vesäntliga. Jag har i dagarna tre arbetat på järnvägen, det har varit skoltågstrafik. Detta innebär särskilda extratåg just för skolbarn, som dessutom avgår okristligt tidigt, 09.30. Detta innebar att den stackars eldaren, som i onsdags var jag, fick masa sig dit till fyra för att börja elda.

Torsdag och fredag var jag TBFH... eller konduktör för den som inte har koll. Då behöver jag inte gå upp så tidigt, men det är roligare att skyffla kol än att klippa biljetter.

Så nu har jag tågmuppat och nu är jag förkyld! Tada. Jag är sur, för det är en sån där jobbig jävel som satt sig precis bakom näsan. Hata. Man borde inte få sådana effekter av att ha roligt.

Idag har vi mött en eventuell ny Trasa-prospect. Han verkade bra. Och inte alltför snygg, sånt är bra.

Och så Anders, bara för att meta-kommunikation är så kul: Nä, Max var roligare när det inte låg i Skövde. Jag har så smått börjat byta åsikt om stället... det är rätt dyrt och inte SÅ jävla gott... med två undantag! Sourcream&Pepper-dippen är supergod, och deras nuggets är också jävligt goda. Resten kan kvitta nästan...

3 kommentarer:

riksomengris sa...

nugget å tåg... mmm, kalle anka

Anonym sa...

jag tycker att max är godare i jönköping, det är nåt med själva köttet, vet du? men deras glass är godare än mc donalds!!!!! när får jag träffa dina söta barn?

Anonym sa...

jasså ni har fått ett max till skövde... man skulle kanske ta sig en sväng dit o prova någon gång då, tror det är det närmsta vi har, visserligen skulle dom öppna ett i trollhättan men vet inte om dom gjort det än. /Ödman