Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

lördag 9 augusti 2008

something

Nu finns det en koppling mellan titel och text. Men den får ni hitta själva.

Jag kollar lite på youtube, gamla grejer med Broder Daniel. Mest för att det faktiskt är rätt kul att se Håkan Hellström som enbart basist och körsångare. Det faktum att han tydligen sjöng kör i Broder Daniel chockade mig lite, men Henrik Bergren gör ju inte de mest klockrena tonträffarna heller så....

Det talas en del om att deras gig på Sen Kväll med Luuk 2001 tydligen var bland deras bästa. Jag har sett det nu och det var faktiskt jävligt bra. Shoreline var gammal när den kom på singel, bestämt. Vilket inte hindrar låten från att vara urtvättad. Alltså klockren.

Men nu till det viktigaste: Hon kan gå! Lillan kan gå! Visserligen bara 3-7 steg åt gången men hon går! Helt själv! Inget nytt och inget världsrevolutionerande för fler än oss men ändå... HON GÅR!

2 kommentarer:

riksomengris sa...

Jo jo, vackert och så. Men VART går hon? ;-.) Grattis

Anonym sa...

Så trevligt! Jag går också, men det är det ingen som jublar över minsann. Men det är ju en duktig flicka som traskar på innan 1-årsdagen!