Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

söndag 8 mars 2009

A day in the life

Jag läser dagens kvällstidning för att få reda på vad folk som får betalt för det tyckte om melodifestivalen. Alla höll på sarah dawn finer och ingen på BWO. Så här i efterhand. Själv gillar jag Caroline af Ugglas, att jag dömde ut den beror mest på att snygga 60-talsosande soullåtar brukar vara körda. Men tydligen gick hon igenom skärmen, och sånt är ju kul. Jag saknade mellannummer idag, två av fyra har varit riktigt bra, ett var småkul och ett bara konstigt. Klart godkänt. Och Petra Mede har fått till det till sist, joråsåatte.

Jag läser aftonbladets sportbilaga för att se hur det går i hockeyslutspelet. Det finns två skäl till att jag läser aftonbladet hellre än expressen. Dels gillar jag deras snygga tabeller med matchfakta och för att deras krönikor faktiskt handlar om sport. Dels skriver inte Mats Olsson för aftonbladet. Idag hade fotbollsskribenten Simon Bank och hockeyskribenten Mats Wennerholm bytt jobb. Simon Bank skrev om HV-Timrå, Mats fick matchen Torino-juventus. Så vad blev resultatet? Tja, simon bank skriver om fotboll som andra skriver om sex. Men han är ändå professionell nog att bedöma spelarna prestationer och även om han tar i när han säger att inget kan slå HV (Vi fans VET att inget är helt säkert förrän hjälmarna är på och konfettin flyger... och svt faktiskt vågar intervjua stefan liv.) så verkar han ha uppskattat vad han såg och gjort sitt jobb, gett läsarna en upplevelse. Wennerholm klagar över läktaren. Punkt.

HV - Timrå 7-0. Olycksbådande... Men vinner dom en match till så kan dom ta det. HV kommer alltid igen, och dessutom har vi gud på vår sida, era jävlar!

Dagens låt är faktiskt nåt så egenkärt som TRASA - ungmövisan. Så ni får se vad jag gjorde i onsdags.

Inga kommentarer: