Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

lördag 7 mars 2009

here comes the sun

seriöst, nästa gång ska jag välja titlar från oasis-låtar jag gillar...

SÅ var andra chansen avgjord, och som vanligt är tjänslan "ahaa". Med betoning på sista stavelsen och ganska djupt dessutom. det var kul att Caroline af ugglas gick vidare, men jag hoppades faktiskt på rigo. Men den låten lär dom spela på P3. Värre är det för Lili och Susie. Den låten lär inte få mycket speltid ens på Radio Dynghögen.

Och kom ihåg: det var inte bättre förr. Vissa saker kanske var det, men lika många var sämre. Allt går jämt upp och lasternas summa är konstant. Förr hade vi solidaritet, dålig arbetsmiljö, barnaga och en tro på industrin. Idag har vi stamcellsforskning, möjlighet att operera hjärntumörer, fjortisar som röker hasch och ett ökande antal uteliggare. Men en sak var bättre förr. Nu har jag dator tröttar ut mig framför facebook. För 20 år sen låg jag och sov nu. vilket tror ni jag tycker verkar bäst?

Dagens låt är Personal Jesus med johnny cash. Videon är nåt jävla skolprojekt men låten är så tung att det väger upp.

Inga kommentarer: