Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

lördag 27 september 2008

I'm a loser

Man ska inte försöka vara något man inte är.

Väl djupt kanske, jag syftar på det faktum att Brolle ska spela Byddy Holly i musikalen med samma namn. Har ni sett annonserna? Alltså, buddy holly hade Elvis-aktig frisyr, och stora glasögon, han var slätrakad och såg rätt töntig ut. Brolle har visserligen glasögonen, men han har också skäggstubb och en kostym som tagen ur reklamen för MQ som han också är med i. Jag frågar mig, vad är tanken? Ska man bara göra reklam så hade det väl varit bättre att göra honom mer lik Byddy holly så folk inser att det är den typen av musik man får höra? Eller ska man fokusera på att det just är Brolle som ska spela, att det är för hans skull som man ska se musikalen? För som bilden ser ut nu så får man ju intrycket att Brolle ska köra sina egna låtar under namnet Buddy Holly. Eller är det så att MQ sponsrar musikalen?

Nä, töntigt är vad det är. Men det ska erkännas... Brolle ser rätt töntig ut på bilden, så EN sak stämmer ju i alla fall.

1 kommentar:

riksomengris sa...

Som en vän till mig sa när vi var i London och såg musikalen: "Han, Hollie Davies, vem var det egentligen?"