Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

tisdag 2 september 2008

Why don't we do it in the road

Dagens tema är choklad, dagens länk är choklad och min mage är dagen till ära risig p.g.a choklad!

Annars har jag åsett sista föreställningen av Insparksspexet, som trots en rätt liten publik aldrig fått så många omtag. Tony var som vanligt en klippa, men jag vill ge en eloge till alla medverkande. Eftersom jag...tyvärr... inte minns alla namn... eller vafan... ETT namn kan jag inte, så får ni nöja er med en stor släng av sleven, men ni var bra!

Så choklad. I söndags var jag med min far på bussutflykt med Vara manskör. Det var rätt kul, men man får ju inte ha stora pretentioner. I alla fall, vi var i Askersund... Och vad har Askersund? Jo, en CHOKLADFABRIK! Venus Choklad heter den och man kan kortfattat säga att deras choklad är gudomlig och att dess ägare är en sann entusiast. Dessutom den enda jag träffat som föredrar att man köper styckvis snarare än storpack då detta är billigare. Vilket det förövrigt var, på allt faktiskt.Dark Cognac, deras storsäljare kostade 6 spänn styck. Köpte man i paket kostade de 7.50 styck... Låt inget avskräcka er, Jag har tre kräsna chokladälskares ord på att det var fantastiskt gott så åk dit! För fan! Och om ni inte vill åka dit så är Njuta i Hjo återförsäljare åt dem. Jag skulle kunna ge fler exempel, men det är bättre att ni kollar sidan.

Dessutom, efter spexet gick vi på Dhum-Torsdag. På en tisdag. Dhum har inget med dum att göra, det är DhISk och SkHum som anordnar det och slår man ihop det så... Ja. Idag var det Chokladfrossa! 20 spänn och ät så mycket du vill av muffins, glass, kladdkaka, fudge, kola, chokladbollar... Ett mycket bra initiativ!

Men nu är det bra för idag.

2 kommentarer:

riksomengris sa...

Får räcka? Pff. Jag har en ond idé. Dels har mejlat bo ek om trasa, dels ska Taxi o Son göra ett tribute-album till Jävlar Anamma. Du kommer inte att gilla videon till första singeln... vi får gå u pp tidigt då...

riksomengris sa...

juh