Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

fredag 25 december 2009

jul jul strålande jul

Yo! Efter 9 timmar i taxin så känns julen sådär, men egentligen ska jag inte klaga. Det har varit en bra arbetsdag. Det har varit två sköna dagar. Jag hann julbada och åka både två av rutschbanorna samt vildforsen. Betyget höjs till 8.5, skulle varit en nia kanske, men de stackars badvakterna ser så genant uttråkade ut.

Julkalendern är slut, vilket är lite synd. Superhjältejul var en av de bästa jag sett, kanske lite segare mot slutet, men en lite oväntad twist och en helt formidabelt näst sista avsnitt tog den upp i elitserien. Och har ni inte sett den: gå in på SVT play och kolla för fan!

Dessutom lyckades jag spela in karl-bertil Jonsson! Go me!

Martin var vänlig nog att tillägna mig en låt, jag känner mig mycket hedrad, och då vill jag förståss återgälda vänligheten. Det var inte helt lätt att välja, men då han och familjen uppenbarligen försökt banta sitt julbord så finns det egentligen bara en låt att välja...

I morgon är det juldagen. Ska Karin kanske SUPA då? En synnerligen god jul önskar jag er nu, mina välartade vänner!

Men som avslutning ska vi ta en personlig jultradition. Det program som verkligen gör julen till det den är, det som gör skillnaden på god jul och ful jul. Kenneth Aalborg som botaniserar bland julspriten i programet inte bara glögg.

1 kommentar:

Karin sa...

om det e mig du menar så är svaret Nej, bestämt Nej. Jag har tfn-jour och kan inte vistas på lokal med massa förfriskade ynglingar f¨ör då kommer jag inte höra när telefonen ringer. men jag vill oxå ha en låt tillägnad mig!