Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

söndag 13 december 2009

längtan till linköping

Jag har då äntligen trots ett visst motstånd skaffat Spotify. Det är onekligen ganska smidigt, om än kanske en smula historielöst. Å andra sidan har jag mer lindeman än jag kan svälja, någonsin så... whohoo! Just nu sitter jag och lyssnar på tidig Winnerbäck och undrar vart all tid tar vägen och vad man egentligen gjorde med den. DÅ var man ung och lovande, NU är man gammal och medelmåtta. Ja, och så är "Kom änglar" kanske hans bästa låt. Nä, det är det inte, det är "Hjärter dams sista sång". Ja, det är det fanimej! AH! DAGS FÖR EN TOP 5!

Fem bästa låtarna med Lars Winnerbäck:

1. Hjärter dams sista sång
2. Söndermarken
3. Kom änglar
4. Vår för hjärter dam
5. Lovesång (Snoddas version! den andra ska ni bara skita i...)

fem sämsta försökte jag med, men det var svårt. Det blev lite för många låtar som inte var dåliga, bara tråkiga, och det är inte riktigt samma sak. Det fanns faktiskt bara tre:

1. Jag vill gå hem med dig.
2.
3.
4. Jag får liksom ingen ordning
5. Lovesång (Singelversionen. suger.)

Annars finns det så mycket att göra på facebook att man nästan skulle kunna leva ett helt liv där, men jag föredrar fortfarande att klippa min egen gräsmatta framför en aldrig så stor gård i farmville.

Snart är det julkalender! Och det är frost på marken! Livet är gott!

Inga kommentarer: