Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

onsdag 23 december 2009

tids nog får man cykla

Snön ligger tjock på marken
och endast tomten tar sparken.

Jag åkte tefat igår. Längtan inom mig blev för stark, så efter att ha sett över bilen inför den stundande julhelgen så tog jag mitt tefat och begav mig till en lämplig backe inte alltför långt från vårt hus. till att börja med hade jag ingen framgång. Jag ville åka i puder, men pudret var så djupt att jag varken kom fram eller bak. Så jag reste mig för att nesligen gå hem... varpå jag upptäckte att det under snön var en veritabel iskana! Alltså kastade jag mig på tefatet igen och for med fruktansvärd fart rakt in i en snödriva. Helt underbart! Upp igen... och ner i drivan! SÅ upp igen... och ner och missa drivan och istället träffa en buske! Kommen så långt insåg jag hur dumt det var att inte ha handskar, jag frös som en orm, och sprang hem. Men roligt som fan var det!

Vidare har det nya badet inspekterats. Och vår t.f. fritidschef och kommunalråd får ursäkta men min kommentar blir "jovars". Anledningarna till detta ljumma betyg är flera, men låt oss ta det positiva. För barnfamiljer är stället perfekt. Barnpoolen är inbjudande och rolig, och uppehöll både robin och kim i en dryg timme. Placeringen av Cafét strax bredvid är lite lömsk, men då kan man ju fika och hålla uppsikt samtidigt. Den tredelade vattenrutchbanan var osedvanligt rolig för att ha en minimiålder på 4 år. Extra plus där! Den stora vågpoolen med kanaler, grotta och utebassäng gav ett något tamt intryck först, men vågmaskinen var jävligt kul, och den särskilda vågkanalen var snudd på livsfarlig, på ett positivt sätt. Utebassängen var mysig, och särskilt rolig på vintern.

Nå, men det låter väl bra, vadan det ljumma? Egentligen bara förhandsreklamen. Sveriges bästa bad är rätt mycket att säga och kräver en del. Gäller det storleken? Nja, där kan nog både Rosenlundsbadet och vattenpalatset tävla. Gäller det utbudet? Tja... Gustavsvik har en vildfors som går i fyra våningar med vattenpister och strömmar. Plus en restaurang med dagliga bufféer. Skövde har ett café med moderata priser. Dessutom får man gå en bra bit för att komma till omklädningsrummet. Och att gå denna sträcka med frusna barn, eller ett barn som råkat göra något i sin baddräkt är kanske lite långt. Sen tycker man att sveriges bästa bad kanske kunnat fräschat upp toaletten på herrarnas... den stank lika illa nu som då. Kanske lite ny färg i gamla bassänghallen...

Missförstå mig rätt, vi hade jättekul, och får man bara prova relaxen, vildforsen och de stora vattenrutchbanorna så ökar nog betyget, men det är "bara" ett väldigt bra bad, inte sveriges bästa. Så det får en 8 av mig.

1 kommentar:

Anna Svensson sa...

Tefat! Gjorde det samma när vintern kom, fast jag hade inget utan fick köpa ett nytt. Helt galet roligt! Men döm om vår förvåning när det nästan inte fanns några barn alls i backen. Vad gör ungarna?! Varför åker de inte pulka!? Skandal när 30+arna dominerar backen. Och inte de som hade med sig barn, utan de som betedde sig som barn.. =D