Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

lördag 19 december 2009

till stenarna där barn jag lekt

Jepp, idag bär det hemåt! Hemhem, alltså Vara. På grund av den lite osympatiska placeringen av Tranås i förhållande till Skövde, mina arbetstider och lite allmän djävulskap så firar vi jul i Vara idag och i Tranås på onsdag. Eller... Anna och barnen firar. Jag slirar. Jag jobbar alltså, som vanligt, på julafton. Så skulle ni se en blå buss strax efter klockan två och fram till 23-snåret så kan det vara jag. Men jag är faktiskt inte bitter, Jag gillar att jobba på jul.


SÅ vad har jag då mer att säga? Jo, inspirerad av min vän Karim ska jag lista fem saker som jag är glad för just nu:

1. Julkalendern. Superhjältejul!Och som med alla superhjälteserier så är det skurkarna som är intressant. Superskurken Gerta är helt underbar!

2. 23 december ska det övernattas i scoutstugan. En lite bisarr tradition, men jag ser fram emot den.

3. Hem till mor och far. Min pappa lagar världens bästa mat.

4. Snö!!! SNÖÖÖ!!!! PULKA!!!!

5. Owl city - fireflies. Jag älskar den låten just nu. Jag... bara gör det.

3 kommentarer:

Karin sa...

heja heja, mera mera!

Madds sa...

Det e för att Greta e från Underbara skåneland som du gillar henne...kan inte finnas någon annan anledning!!!

Evil Runar sa...

Jag har ju svårt att se nån annan än Eva Rydberg göra den rollen med sådan ackuratess. Faktum är att jag tycker hon är den klart bästa karaktären, och att hon får för lite cred för det.