Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

torsdag 4 mars 2010

Att upphöja det ointressanta

Saker som inte ens är värda att diskutera i en Taxi har tagit sig in i mediebevakningen. två exempel.
1. I senaste debatt diskuterades melodifestivalen. Bland annat tyckte bert Karlsson att festivalen var värdelös. seriösa debatter om melodifestivalen? Nej, det är den inte värd. Seriös debatt med bert karlsson? Går inte.

2. Lalia Bagge får ju inte sitt sagobröllop för att Niclas Familj jobbar. Inga problem laila, bjud din ex-man och hans familj istället. Det blir säkert kul.

3. soldater ska lära sig ro i takt tills kronprinsessans bröllop. Fler nyheter av den här typen och jag drar ihop en mobb som kidnappar Vickan och ockelbograbben, flyger dom till Las Vegas, super dom fulla och tvingar dom att bliv igda av en falsksjungande elvisimitatör!

Och så lite misinformation. I dagens SLA fanns en liten annons om att "MIGRATIONSVERKET har stängt den 5/3"
jag vill inte låta rasistisk, men jag kan inte låpta bli att undra hur många asylsökande som läser SLA? det är ju knappt den är intressant för oss som bott i skövde ett par år.

Inga kommentarer: