Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

onsdag 17 mars 2010

dä sket sä

En vecka utan internet? I helvete heller! Jag bryter tystnaden nu, men jag började synda redan efter två dagar. Men jag kan dock konstatera att jag hade rätt i mitt uppsåt. Mediafasta är en bra grej att ägna sig åt, och trots min totala brist på karaktär så fick jag faktiskt gjort saker så länge jag tänkte "Nä, nu får jag ju inte sätta mig vid datorn. Så det får väl bli disken då..." det var egentligen först igår jag ballade ur och toksurfade i vild abstinens.

Jag tror jag ska göra det igen, men det tar jag en vecka när jag har lite mer att göra. För det största problemet var just att hitta nåt att sysselsätta sig med, och det gick verkligen inget bra på TV. Jag hade ju en vision om att läsa mer. Men jag lånade inga böcker... Så till nästa gång ska jag förbereda mig lite bättre.

Annars så är det en rätt busy helg. På lördag ska jag till Götet och se Claes Eriksson på Lorensbergsteatern och på söndag ska Trasa gå in i studion. Jag lyssnar just nu på senaste repet. Det låter riktigt bra på många ställen, men halvjobbigt på andra. Det hörs att det är lite snuvigt här och där. Men det fixar vi med autotuner.

Och dagens låt? Tja... det kan bara bli en.

Inga kommentarer: