Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

onsdag 10 mars 2010

one ring to... och ett announcement!

Jag gillar grejen med att två serietecknare på var sitt håll har reagerat på Beyonces låt "All the single ladies". Den ena är Randall Munroe som gör xkcd, och den finner ni här.

Den andra är Sara Hansson som har med en blänkare i senaste galago. Eller kanske näst senaste, jag glömde kolla numret. Det är den med X-men på framsidan i alla fall, spring till edert bibliotek och kolla. Den är mer personlig och kanske lite mer naiv, men nog har hon en poäng.

Jag är en gift man, jag har inget emot min ring. Men det är ju inte nyckeln till all lycka här i världen.

Sen har jag ett announcement. Jag har bestämt mig för en internet- och datorfri vecka. Med start imorgon klockan 02.30. Anledningen är att jag misstänker att jag är beroende, och jag vill helt enkelt se om jag överlever. Det kommer bli tungt, ingen mail, ingen facebook, inget spotify och inget annat heller. Fram till torsdag nästa vecka. Men jag ska kämpa. Fixar jag detta ska jag försöka med en mobilfri vecka framåt sommaren. Vad jag ska göra istället? Tja... motionera kanske?

Inga kommentarer: