Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

söndag 28 mars 2010

Music Non Stop

Dagens blogg skulle handla om att det inte verkar skrivas så mycket blogg runt omkring mig, men det utvecklades till att jag som vanligt snodde en grej av Karim.
Principen är änkel.
1. Ställ in iPod/mp3:n på blandat/shuffle.
2. Byt låt efter varje fråga.
3. Skriv ner låten som svar på frågan, fuska inte!

Resultatet blev väldigt skumt, ibland kul, ibland, sant, ibland bara jävligt konstigt. Ja ja, läs och lid. Ja, och så har jag varit i Ullared också.

1. Hur mår du idag?
ungmövisan (Det var visst ett tag sen.?)

2. Vad var det första du tänkte när du vaknade?
Medley 2009 med TRASA (Lite av varje uppenbarligen)

3. Hur ser dina vänner dig?
Walking in memphis (Va?)

4. Vad är ditt livs themesong?
Basket Case med TRASA (Ja, fanimej)

5. Hur är skolan/jobbet för dig?
Vintern Rasat

6. Hur kan du komma framåt i livet?
Build me up, Buttercup (rövslickning alltså?)

7. Hur kommer imorgon vara?
Good Riddance (Time of your life) Oooh… lite jobbigt.

8. Vad är det bästa med dina vänner?
when I come around (Så händer… nåt)

9. Vad finns i lager för nästa vecka?
Burnin’ (Ja… påsk är det ju)

10. Vad skulle du hetat om du var född i framtiden?
Also sprach Zarathustra (funkar)

11. Vilken sång beskriver dig bäst?
Äppelknyckarjazz (Movits! Yeeeah!)

12. Vilken låt ska spelas på din begravning?
California Dreaming (Tackar tackar)

13. Hur ser världen på dig?
Lets twist again (Mhmmmm…)

14. Vilken är din oturs-låt?
Ordinary world (Njae… men den är lite seg)

15. Vilken är din tur låt?
Ready or not (Jomenvisst!)

16. Har du en djup och mörk hemlighet?
Bamseragg (Pja…mer än vad jag visste)

17. Brukar folk i hemlighet fantisera om dig?
breakfast at tiffanys (Vill folk äta frukost med mig så är det bara att komma)

18. Kommer du nånsin ha barn?
Running out of gaz (Snarare hur det känns att ha barn ibland)

19. Vad ska ditt första barn heta?
One more reagge for the road (Jag tror hon föredrar Robin)

20. Vilken låt beskriver den du är attraherad av?
Man ska ha husvagn (Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha)

21. Vad skulle du vilja säga till nästa generation?
Oh Pretty Woman (varför kan vi inte skifta låtar på denna och förra frågan?)

22. Hur kommer du att bli igenkänd?
Born to be wild (Tack gärna)

23. Vad är din danssång?
Runaround sue (Snarare allsångsång)

24. Hur kommer sommaren bli?
No woman no cry (Med två döttrar så… jepp!)

25. Vad är det sista du kommer tänka innan du somnar idag?
The river of dreams (In the middle of the night, i go walking in my sleep… jomenvisst!)

Inga kommentarer: