Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

fredag 19 mars 2010

miss i nassen och true blood

Jag sitter uppe, men icke av min vilja, utan av sonens som tyckte att sova, det var ingen bra idé det. Men men, det innebär att man kan göra såna där "Det-tänkte-jag-men-hann-inte-grejer" och vad innebär då det för mig? Man kanske kan tro att det är sitta och dregla över tågsajter, men då tror man fel, för sånt missar jag inte att göra på ordinarie tid. Nej, jag surfar på P3s hemsida!

Grejen är den att P3s program har så sjukt mycket extragrejs på hemsidan att man knappt kan hålla sig ajour under normala omständigheter. Så en natt som denna kan man passa på att lyssna på Mammas nya kille eller göra sanning eller bullshit eller kolla upp vad morgonpasset gjort sen sist. Och då hittade jag det som jag egentligen skriver den här bloggen för. Detta inslag, hemma hos moa. För er som följer Morgonpasset i P3 så vet ni att Moa Svan ersätter Martina Thun när hon är föräldraledig, och för er som inte gör det så skiter ni ändå i det. Men anledningen till att jag skriver och försöker länka till det är att jag sisådär 1.10 in i inslaget kom att tänka på Martin. Och jag tyckte att det här måste han se. Så därför skriver jag en blogg och länkar en massa.

Så, nu vet ni det. Ytterligare några minuter har gått av era liv. Var det värt det?

För min del ska jag stänga av datorn, pussa min son i pannan och lukta på hans hår, för det gillar jag, och sen ska vi se true blood. Vi ses i marshallens skugga.

2 kommentarer:

Anna Svensson sa...

Åh! True blood! Men vet du, jag har blivit helt inne i vampire diaries och det är grymt bra!! Ett litet tips bara om du gillar vampyrer =)

Evil Runar sa...

Jag gillar vampyrer men misslyckas oftast totalt med att se dem på tv. Men läsa om dom är inget problem. Lilla vampyren är en gammal favorit, och låt den rätte komma in var bara så bra! Sen har vi ju Hellsing. Har du läst den?

Fast det förståss, en grej har jag sett. Vampyrskolan som gick på sommarlov i somras... den fick jag se!