Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

lördag 20 juli 2013

Ensamhet är grunden för allt skapande

Nja... men det är lättare att uppdatera en blogg och hålla den igång om man bara har sig själv att ta hand om. Jag har varit på resande fot en vecka, och på relativt stillastående fot en vecka. Det har inte blivit så mycket bloggande, för korta statusar kan man skriva på feijjan, och nåt längre djupt har jag inte kommit på. Men det är sant, att emedan det funkar ganska bra att, under en lekstund med barnen eller en myskväll med polare eller vad man nu gör socialt, slänga upp mobilen och göra en snabb mailkoll och kanske uppdatera facebook, så är det lite mera marigt att dra fram bloggen och skriva ett... ja, så här långt inlägg. Enid Blyton lär ju ha låst in sina barn i en garderob när hon skrev sina käcka ungdomsböcker, jag däremot kanske skulle låsa in mig och datorn i en skrubb så jag hinner skriva...

Följetongen går sakta framåt i alla fall, del sex ska väl låta sig skrivas... och jag gör som stephen king och sovjet, jag reviderar min ursprungliga historia. Del tre ska komma så småningom. Måndagar är följetongsdag, lördag är möhippedag.

Resan ja... jo, resan! Jag har alltid uppfattat mig själv som en man som älskar att vara på resande fot, men efter den veckan får jag nog erkänna mig ha blivit liite för gammal för att flänga. Från Tranås till stockholm till mariehamn till stockholm till göteborg till skövde... tåg till båt till tunnelbana till buss, till tunnelbana till buss, till spårvagn till spårvagn till tåg till flyg till buss till båt till hotell. Okej, men vila emellan vissa delar då. Alltså, det var jätteroligt! Men att bara vara på hotellrummet hade betydligt större charm nu än det brukar ha.t.ex pratade vi en del om att göra något i Stockholm. Skansens, grönan, junibacken. Det vi orkade med var att åka upp till skybaren på 17e våning och titta på utsikten... Den var i och för sig grym. Men det var jävligt skönt att inte göra något, bara vara och vara! Bra insikt.

Imorgon ska jag elda för första gången. Spännande, det har jag inte gjort på ett tag. Jag har bara KÖRT tåg... ;)

Nä, nu får det räcka med det här. Jag ska ut och packa. jag och barnen ska till vara och... ta det lungt... är överskattat. Ha det!

Inga kommentarer: