Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

måndag 1 juli 2013

Rostigt, dammigt, och svårforcerat... men den går!

...OOOOOccchhh... han är tillbaka!

Ett inlägg i halvåret verkar det ha varit. Men jag ska väl försöka att skrämma igång det här igen? Inga målsättningar, inga planer, inget bestämt innehåll. Bara en blogg. Bara för att det är roligt. Bara för att jag kan, och för att det går. Demokrati är rätt gött när man tänker efter. Senaste inlägget var synnerligen gnälligt, men det var lika väl så det kändes. Men saker har ändrats sen dess. Egentligen är det rätt obehagligt att se hur mitt sociala engagemang är beroende av hur jag mår. Mår jag dåligt så är världen nära sin undergång, mår jag bra så är det nog ett par dagar kvar ändå. Och plats för öl.

Just nu mår jag alltså bra. Jag kom, efter ett bra tag och mycket ångest in på min drömutbildning. Lokförare i Hallsberg. 60 veckor.Så sen mars så är det det jag gör. Och just nu är jag i Götet på praktik. JAG FÅR KÖRA TÅG! RIKTIGA TÅG! STORA TÅG! LÅNGA TÅG! SNABBA... okej inte snabba. MEN TÅÅÅÅÅÅÅG! Visst, det är bara praktik, det är inte riktigt allvar, och jag borde vara mer seriös men... Näe, knulla seriositet! Jag har dessutom gjort debut som gatumusikant, och den svackan som jag och min elskade hustru varit i sen ett bra tag kanske äntligen är på väg bort. Och nästa vecka är det semester.

Jaha... det var många känslor på en och samma gång. Och igår var det återseende av Herr K och Fru P och unge herr Simon, geten och getens fru, samt harja och Vile. Och Björton, Naffy, Bror, Brors tös och Herr Ks mamma. Jag SKULLE så klart kunna nämna deras namn, men då måste jag döda er. Men det var kul. Verkligen kul. Jag var nästan glad. Det var fanimej inte dåligt!

Idag bär det tillbaka till Göteborg, för sista veckan. Det ska bli lite körningar till Hallsberg, och sen börjar SOMMAREN!

Och i nästa blogg ska vi ta upp problemet morgonstånd.

Inga kommentarer: