Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

torsdag 16 december 2010

Allt för mycket dynga

...tynger mig. Eller, nä, faktiskt inte. Jag har roat mig med att googla lite om hälsodrycker. Vemma och kyäni och sånt. Och förutom de informerande hemsidorna så är det mesta man finner diskussioner på flashback. Det är rätt smidigt, för man får, om man bara är öppen, argument för både om saker är bra eller dåliga på ett ganska hyfsat sätt. Men det som jag tycker är roligt är det faktum att samtliga tre diskussioner jag läst påminner om en jag hade med Andurs en gång om huruvida det fanns positiva sidor med Religion eller inte. Jag tyckte att det fanns några, och han tyckte ... inte det. Vi höll nog på i drygt en halvtimme innan vi gav upp.

Men i alla fall, i dessa disskussioner fann jag liksom... sökandet efter gud. De som funnit honom hade mer en känsla än direkta fakta, och de som hade direkta fakta hade inte så mycket känsla. Det var faktiskt rätt kul i sina bästa stunder.

Nu till nåt helt annat, jag fick vara jourhavande nörd i dag! En bekant undrade vad det var för gult isbrytarliknande de sett på spåret idag. Efter lite funderande kom jag fram till att det var ett Tb-lok, eller DLL som det heter numer... jag älskar när jag får grotta ner mig:)

Inga kommentarer: