Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

onsdag 22 december 2010

inte mer jul

Fan! Jag känner ingen julstämning! Och har inte gjort det på hela december. Det är inte första gången det tar tid, men förra året kickade den in en vecka innan. Nu är det dan för dan före dopparedan och även om adventsljustakarnas milda ljus är mysigt så bringar de ingen frid direkt. Jag har liksom tänkt att "ja ja... det kommer väl om vi bara gör som vi brukar." Men sakerna har liksom gjorts utan rätt känsla i sig. Lussekatterna gjordes, pepparkaksslottet blev byggt, marsipantomtarna trycktes, och adventsljustaken kom fram. Julmat åts. Men inget inverkade på mig. Ja, ja, jag vet att det här är ett fett i-landsproblem, men ska man träffa släkten så förväntas man ju tindra.

Men jag har bestämt mig för att gå andra vägen. Istället för att försöka tvinga fram något så kör jag på att det bara är en vanlig släktsammankomst. Om jag går in för att bara ha det trevligt, försöka vara social och få mitt kaffe som det ska vara så kommer helgen att bli bra, och fan vet om man inte får lite julstämning på köpet.

Annars får man väl börja botanisera bland julspriten.

Inga kommentarer: