Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

fredag 17 december 2010

ska man skriva ofta

...för att få läsare alltså? Eller har jag missuppfattat nu? Jag tänkte att det väl var bättre att skriva sällan så fler får chansen att läsa, men det slår mig nu att tanken borde vara att om man skriver ofta så får folk anledning att gå in ofta för att se om det kommit nytt vilket innebär att det stora revolutionerande inlägget som kommer förändra människors liv bara kommer läsas av några få utvalda. Rena jehovas vittnen.

Nå, i ett tappert försök att vara efter min tid kommer jag skriva mycket idag. vi får väl se, alltid får man nån kommentar. Jag har ju ärligt ingen aning om vilka som läser det här, om ens några. det var lättare på lunar för där såg man ju vilka som varit inne och läst. Och att om man skrev om sex så fick man fler träffar. Fast jag vet inte... vad gäller sex så säger jag som Lennon, det är roligare att syssla med det än läsa om det, och det kan jag nog stå för också. Jag är ingen stor läsare av erotiska noveller, men beskrivningarna av hur man bångar är ofta väldigt ordrika och känns nästan som författaren ligger där och tänker "exakt HUR känns det här nu? Tränger jag in i henne som en bil mellan två daggfuktiga buskar eller tränger jag bara in med min hårda manlighet? " Jag tycker inte man tänker sådär jäkla mycket när man bångar. Om det är nån gång man "be here now" så är det väl då?

4 kommentarer:

Anna sa...

Uppdatera mera! =)

MrOdman sa...

håller helt med en sak som var bättre med Lunar jämfört med både bloggandet och FB är just att man kunde se exakt vem/hur många som vart inne o kollat... vi kanske borde starta en grupp, "vi som vill se vem som läst mitt inlägg", alternativt "vi som kommenterar varje läst inlägg för att visa att man vart där"

Sarha sa...

Men ni, det finns ju räknare som man kan lägga till sin blogg, kolla susnet.se, där kan man tom få mejl med alla ip-nummer och hur folk har hittat hit!

Evil Runar sa...

Anna: Jag gör så gott jag kan. Jag är inne i en aggressiv period nu. Det verkar främja bloggandet.

MrOdman: Yep. Fast jag kommenterar inte alltid, jag vill säga nåt med substans. Vilket du gjorde nu, men som jag inte riktigt vet om jag gör. Nu.

Sarha: Jo, det gör det ju, men räknaren gör väl knappast skillnad på om tio personer läst bloggen eller en person tio ggr? Mail är ifsg en väldigt god idé, men sen facebook mailar mig om varenda liten sketgrej och jag inte kan stänga av det så vill jag inte ha mejl från ett ställe till. När jag fått facebook att sluta och hållt upp ett par veckor ska jag testa.