Om mig

Jag tycker det här med bloggar är så jävla fånigt. Som om världen inte existerar om inte jag skriver om den. Så här sitter jag i mitt elfenbenstorn och kliar mina svarta tangenter och väljer mellan självbedrägeri och hyckleri...

måndag 6 december 2010

Dag 4 - lite vid sidan men ändå relaterat

Dagens tema är vad har jag ätit idag. Och eftersom jag skriver detta 07:38 skulle man ju kunna tro att det inte är så mycket. MEN det är det inte heller.

Jag har inte ätit nog för att kunna skriva så mycket, och jag har inte ätit nåt speciellt på sista tiden som är värt att skriva om. Jag gillar att laga mat, men har en tämligen otacksam publik i det att mina barn rynkar på näsan åt rätt mycket. inte för att det hindrar mig, men lite roligt vore det ju om de sa "Pappa, vad gott det här är" om nåt annat än varmkorv. Fast lite orättvis är jag. De gillar köttbullar också.

Nä, jag återkommer i em, menjag kan nämna en känsla jag haft nu på morgonen som jag tycker är rejält motsägelsefull, men lika förbannat finns den där. Som en existerande paradox. Att vara så hungrig som man behöver kräkas. Och det enda som hjälper är att äta och det sista man vill är att stoppa in något i munnen. Därav blev min frukost idag en halv deciliter jordgubbasfil.

Inga kommentarer: